2017.04.28.
LILITH Egy ember - nő - táncos áll a színház falai által meghatározott üres térben. Türelmesen várja, hogy szemtanúi – a nézők – elhelyezkedjenek és elkezdhesse kinyilatkoztatását. Teste és személyisége médiumként szolgál, melyen keresztül, melynek megnyitásával rákapcsolódik egy kollektív információs csatornára. LILITH
LILITH
2017.02.22.
Kodály-dialógok A Nemzeti Táncszínház felkérésére két Kodály zenemű elkészítésére vállalkozunk, amelyekhez komoly nemzetközi karrierrel rendelkező zeneművészeket hívunk meg Rohmann Ditta és Kruppa Bálint személyében. Kodály op. 8-as cselló szonátájában három hangulat, három párbeszéd kialakulását, épülését és egybefonódását követhetjük nyomon, míg az előadás második részeként... Kodály-dialógok
Kodály-dialógok
2016.12.17.
Bach-tánc-szvitek Az új bemutató – az előzményének tekinthető Tánc-tér-képek című alapelőadáshoz hasonlóan – a klasszikus zeneművek és a kortárs elektronikus hangzás ízléses és kreatív fúziójára épül. A koncepció elegánsan hozza össze egy térben és időben a különböző korok zenéjét a kortárs tánc nyelvezetével, és mesél el egy univerzális történetet a húrok rezgése és az emberi hang... Bach-tánc-szvitek
Bach-tánc-szvitek
2016.11.05.
Divertimento Egy zeneileg, mozgásilag és színpadképileg is szórakoztató utazásra hívjuk leendő nézőinket, amelyben többek között Mozart, Beethoven, Bach, Dohnányi, Holst, Bartók muzsikáin keresztül utazunk át századokat a kortárs tánc dinamikus jelenlétével. A kétrészes est második felében Ravel D-dúr Zongoraversenyét szelídíti meg a Közép-Európa Táncszínház társulata. Divertimento
Divertimento
2016.10.26.
Kolophón Hercegnője A Kolophón Hercegnője című darab Arkhné, a pókká változtatott hercegnő történetét meséli el, aki szövőtudományán felbátorodva versenyre hívja ki Athénét. Kolophón Hercegnője
Kolophón Hercegnője
2016.10.26.
Bartók-Sztravinszkij est Két klasszikus, két koreográfus, egy este. Mindketten a mítoszok, a halál vagy az átváltozás és a transzcendens hatalom világába kalauzolják a nézőt. Mit áldozunk ma? Mit táncolunk ma? Kun Attila kortárs közegben értelmezi újra az orosz pusztai hitvilágon és népzenén alapuló Tavaszi áldozatot. Sztravinszkij egy mélyen eltemetett, de kiirthatatlan ösztönt komponál... Bartók-Sztravinszkij est
Bartók-Sztravinszkij est
2016.04.16.
Stabat Mater A keresztény kultúrkör egyik legtöbb könnyel áztatott liturgiája a Stabat Mater Dolorosa. Egy vers, amely a szeretett gyermek elvesztésének fájdalmát szemlélve egyben osztozni is kíván az átélt fájdalmakban. Részt vállalni mások szenvedésében, keserűségben és együttérezni az elesettel – a 21. században ennél aktuálisabb üzenetet keresve sem találhatnánk. Mindehhez... Stabat Mater
Stabat Mater
2016.03.01.
Kérész a Trezorban Az Artus, a Nemzeti Táncszínház és a Közép-Európa Táncszínház (KET) közös produkciója két előadás-sorozat, a Kérész Művek 42. és a Trezor 1. epizódjának összefonódásából született meg. A Trezor sorozatba olyan meghatározó magyar koreográfusokat keres meg és kér fel a KET, akiknek több évtizedes alkotói múltjuk van a magyar mozgásművészet területén. A jövőben a... Kérész a Trezorban
Kérész a Trezorban
2016.02.18.
Lépcső A lépcső az élet színtere. Váratlan és nagyon is várt fordulókkal ajándékozza meg az embert. A mozgó ember bizonytalan, a lépcső biztos. Az ember gondolatai, vágyai is ilyen lépcsőjárók. A szárnyaktól rég megváltak. Hol a padlástérbe kaptatnak, hol le az alagsorba. Lépcső
Lépcső
2016.02.17.
Uraim A művészet rés arra, hogy illegális dolgokat megmutassunk, megtárgyaljunk, hogy szembenézzünk vele. Képes elemelni a valóságtól. Így a művészet neve alatt legálissá válik a tabu. Hogyan működik a kontextus-teremtés? Hogyan működik az emberi agy? Hogyan használjuk ezt a lehetőséget? Uraim
Uraim