2016.10.26.
Bartók-Sztravinszkij est Két klasszikus, két koreográfus, egy este. Mindketten a mítoszok, a halál vagy az átváltozás és a transzcendens hatalom világába kalauzolják a nézőt. Mit áldozunk ma? Mit táncolunk ma? Kun Attila kortárs közegben értelmezi újra az orosz pusztai hitvilágon és népzenén alapuló Tavaszi áldozatot. Sztravinszkij egy mélyen eltemetett, de kiirthatatlan ösztönt komponál... Bartók-Sztravinszkij est
Bartók-Sztravinszkij est
2016.04.16.
Stabat Mater A keresztény kultúrkör egyik legtöbb könnyel áztatott liturgiája a Stabat Mater Dolorosa. Egy vers, amely a szeretett gyermek elvesztésének fájdalmát szemlélve egyben osztozni is kíván az átélt fájdalmakban. Részt vállalni mások szenvedésében, keserűségben és együttérezni az elesettel – a 21. században ennél aktuálisabb üzenetet keresve sem találhatnánk. Mindehhez... Stabat Mater
Stabat Mater
2016.03.01.
Kérész a Trezorban Az Artus, a Nemzeti Táncszínház és a Közép-Európa Táncszínház (KET) közös produkciója két előadás-sorozat, a Kérész Művek 42. és a Trezor 1. epizódjának összefonódásából született meg. A Trezor sorozatba olyan meghatározó magyar koreográfusokat keres meg és kér fel a KET, akiknek több évtizedes alkotói múltjuk van a magyar mozgásművészet területén. A jövőben a... Kérész a Trezorban
Kérész a Trezorban
2016.02.18.
Lépcső A lépcső az élet színtere. Váratlan és nagyon is várt fordulókkal ajándékozza meg az embert. A mozgó ember bizonytalan, a lépcső biztos. Az ember gondolatai, vágyai is ilyen lépcsőjárók. A szárnyaktól rég megváltak. Hol a padlástérbe kaptatnak, hol le az alagsorba. Lépcső
Lépcső
2016.02.17.
Uraim A művészet rés arra, hogy illegális dolgokat megmutassunk, megtárgyaljunk, hogy szembenézzünk vele. Képes elemelni a valóságtól. Így a művészet neve alatt legálissá válik a tabu. Hogyan működik a kontextus-teremtés? Hogyan működik az emberi agy? Hogyan használjuk ezt a lehetőséget? Uraim
Uraim
2015.12.11.
Mind1 A sorozat egy olyan felület, amely lehetőséget biztosít az alkotó és az előadó szoros együttműködésére. A szóló műfajának köszönhetően a táncos színpadi jelenlétében, előadásában rajzolódik meg a művész portréja, így válhat két alkotó entitás közös munkája egy-egy portrévá a KET adott táncművészéről... Mind1
Mind1
2015.11.14.
Click Ujszászi Dorottya 2014-ben az Ifjú Koreográfusok Fóruma tehetséggondozó programunk keretében dolgozott először együtt a társulattal. Ő az első koreográfus, akinek munkája beépül a KET repertoárjába. A megkezdett közös munka a Click című előadásban teljesedik ki. Click
Click
2015.09.19.
Ki vagy te, kortárs tánc? Együttgondolkodás táncról, művészetről, „kortársságról”. Új formai kísérlet, amelyben a kortárs tánc története, illetve a tánc esztétikája és kommunikációs szótára is vizsgálat alá kerül. Az előadásban részletek láthatók a Közép-Európa Táncszínház emblematikus előadásaiból - Horda, Tiszta föld, Tánc-Tér-Képek, Vándornaplók.... Ki vagy te, kortárs tánc?
Ki vagy te, kortárs tánc?
2015.03.19.
Tánc-Tér-Képek A Közép-Európa Táncszínház következő bemutatója hűen követi a Nemzeti Táncszínházzal megkezdett közös szakmai gondolkodás és munka útját, amit a tánc és a tánc közönségének viszonyában megkezdett. A produkció egy térré formálja az eddig hagyományosan külön kezelt előadói-, és nézőteret. Tánc-Tér-Képek
Tánc-Tér-Képek
2014.11.13.
Tiszta föld Letisztultság és káosz, ember vs. kultúra – harc a kettős világrendben egy impulzív táncelőadásban, többek között József Attila Szabad ötletek jegyzékének inspirálásával. Tiszta föld
Tiszta föld