Arról a szóról, hogy örökké is lehetnek ismereteink, sőt élményeink! Amikor flowban vagyunk, akkor minden pillanat kitágul, egybeolvad a múlt-jelen-jövő, megszűnik az idő, lineáris szinten. S az az érzésünk, hogy csak úgy vagyunk…. /Magzati állapotunkban és a első éveinkben még vannak ilyen tapasztalásaink, de felnőttkorban azért bizony tennünk kell, hogy az egónk korlátai fölé tudjunk emelkedni, s ide eljussunk./
De mi is az az egység? Mitől lesz valami egy, vagy pont nem az…? Azért mert egy térben vagyunk, vagy mert ugyanazt csináljuk? Szabályokat alkotunk? Mitől család egy család, egy csapat a focicsapat, kórus a kórus, nemzet egy nemzet?
Az összetartozás érzése hol születik meg? Az egyénekben, vagy az valami az egyéneknél sokkal nagyobb közeg, szféra? S ez a valami kitapintható-e, sejtjeinkben is érezhető-e? Mi az egység esszenciája?
Létezik-e olyan pillanat, amihez sem hozzátenni, sem elvenni nem lehet, pont úgy teljes, ahogy van? S ez a pillanat lehet-e változással teli, örök, és társainkkal együtt egységet alkotva önfeledt?
Az Amőba című előadásunban a fenti kérdésekre kínálunk válaszokat, és arra is kísérletet teszünk, hogy néző is az előadásban megteremtett egység része legyen, még akkor is, ha ülve szemlélődik.
Gesztelyi Nagy Csilla – táncművész, koreográfus, testtudati tréner, Craniosacralis kezelő
Táncművészként és koreográfusként az utóbbi közel 10 évben a mozgás-improvizációs kísérletek nagy hangsúlyt kaptak munkáimban. Különféle mozgásminőségeket kutatok és igyekszem különbözőféleképpen ábrázolni azokat, a mozdulatokhoz tartozó energia áramlatokkal játszok. Valami olyan a testből induló, de a fizikális lényen túlmutató létezést/létállapotokat igyekszem tánc közben megélni és
ezáltal megjeleníteni, ami ’varázslatossá’ teszi a mozgást, természetessé, önfeledtté.A fizikai test és az energia test kapcsolatát kutatom egyéni szinten, illetve a táncosok közötti improvizatív interakciókban. Ennek a hátterében létező technikák állnak, az én esetemben a Skinner Release Technika- testtudtai módszer, és a tajcsi (harcművészet) és a csikung, a Craniosacralis Biodinamika (gyógyító kezelés) és a Kapcsolatteremtő gyógyítás (energetikai módszer)), amelyek rendszeres gyakorlása során jutottam el a jelenlegi állomáshoz. Ami valójában nemcsak állomás, hanem egy olyan folyamat, ahol egyre otthonosabban mozdulok, alkotok; valamint ahová újabb és újabb alkotótársak érkeznek hozzám. A legelső ilyen meghatározó találkozás és alkotás Vavra Júliával történt, amiből az Ö B Ö L című darabunk született, a következő alkotás az Amőba (csoportos koreográfia) és a A test misztériuma, Mikó Dáviddal közös előadásunk.
Portré: Dömölky Dániel
Egy közösség metamorfózisa – Németh Fruzsina írása a Népszavának
Alkotók
Koreográfus
Zene
- Szesztay Csanád
Zenei szerkesztő
Fény
Táncművész
- Sinka Lídia
- Gyevnár Réka
- Kindl Gábor
- Kisbakonyi Edmond
- Nagy Noémi Gizella
- Hován Marcell
- Pucsek Berta
Dramaturg
- Sándor Anna