Kicsoda a táncos, ha éppen nem táncol? Mi határozza meg személyiségét, hogyan jeleníthető meg a színpadon a levetkőztetett emberi jellem táncosként, tánc nélkül?

Mádi László életében gyermekkorától nagy szerepet játszik a tánc. Most mégis egy másik médiumon, a zenén keresztül közelíti meg a koreográfia azt a fejlődéstörténetet, ami meghatározza őt ma táncosként. Az előadás mozgástere egy asztal lapja, melyen a kifejezés eszközei, a táncművész hangszerei helyezkednek el, a mozdulatok üzenetét pedig a zene közvetíti a nézők felé. Az előadás a nézőkben születik meg, akik ezúttal nem a szemükkel, hanem a fülükkel és teljes jelenlétükkel fogadják be a hangzó-mozgó koreográfiát, ahová résztvevőként maguk is meghívást kapnak. Mészáros Máté koreográfiája sokkal inkább egy ünneppé fokozódott közös élmény, mintsem szigorúan vett táncelőadás.

 

Mészáros Máté a Táncművészeti Főiskola elvégzése után a Szegedi Kortárs Balett tagja lett, majd külföldre ment, ahol olyan világhírű koreográfusokkal dolgozott együtt, mint Ohad Naharin, Wim Vandekeybus, Sharon Eyal, Amanda Miller, Roberto Galvan, Myriam Naisy, Robin Orlin. 6 évig volt a belga fizikai színház, az Ultima Vez társulatának tagja, jelenleg szabadúszó alkotóként és meghívott koreográfusként dolgozik. Idén novemberben készül bemutatni új produkcióját, melynek koprodukciós partnerei a SÍN Kulturális Központ és a Trafó.

Alkotók


Előadó és alkotótárs

  • Mádi László

Díszlet

  • Mészáros Máté

Fény

  • Fogarasi Zoltán
  • Mészáros Máté

Szakmai konzultáns

  • Mikó Dávid

Zeneszerző

Koreográfus

  • Mészáros Máté

Mészáros Máté: InSoundOut (Közép-Európa Táncszínház - K-Arcok)

Kapcsolódó sajtó bejegyzések


Horeczky Krisztina:
(Színház.net)
- 16/05/2017

A Közép-Európa Táncszínház (KET) 2015-ben útjára indított K-Arcok szólósorozata keretében ezúttal Jakab Zsanett és Mádi László társulati tag sajátos portréját rajzolta meg a két vendég-alkotó.

InSoundOut
Králl Csaba:
(ÉS)
- 19/05/2017

A LILITH az illúziókeltés magasiskolája. Metamorfózislavina, tucatnyi(nál is több) fejezetben. Ladányi Andreától Gergyén át Réti Annáig (és tovább) tart a sor, akik sikerrel játszottak eddig idehaza a szóló műfajban ezeken a húrokon. Most Molnár Csaba is csatlakozott hozzájuk, aki helyzetek, szerepek, szerepjátékok hosszú sorát kínálta föl Jakab Zsanettnek, ő pedig halált megvető bátorsággal fejest ugrott beléjük, és a saját képére és hasonlatosságára formálta azokat. Nem Jakabot, nem az ő arcait látjuk, a darabnak érezhetően nincs személyes vetülete, privát súlya, de olyan arcokat, amelyeknek hitelessége és szuggesztivitása a személyiségben tett (és el nem sprórolt) mélybúvárkodás nélkül nem valósulhatott volna meg.

InSoundOut
Turbuly Lilla:
(Tánckritika)
- 24/04/2017

A Közép-Európa Táncszínház K-Arcok sorozata április 28-án kettős bemutatóval folytatódik. A társulat tagjai közül négyen a tavalyi évadban már megmutatkoztak egy-egy szólóval. Most Jakab Zsanett a Lilith-tel, Mádi László pedig az InSoundOuttal lép a közönség elé a Bethlen Téri Színházban. Utóbbi alkotópárosával: Mádi Lászlóval és a koreográfussal, Mészáros Mátéval beszélgettünk.

InSoundOut
Péter Márta:
(Tánckritika)
- 01/05/2017

Úgy tűnik, a K-Arcok friss előadásának alkotói és előadói sem kerülték meg a személyes szembesülést – ahogy vélhetően az előadás további segítői-közreműködői sem.

InSoundOut

Rider megtekintése

Színpad:                     12m(?) x 12m(?) (Sz. x M.)

fekete balett szőnyeg

fekete takarások

a nézők a színpadon körben foglalnak helyet, így a játéktér

8 m átmérőjű kell hogy legyen

5 m akasztási magasság,

függesztünk egy mikrofont (visszük kábellel, nem élő)

 

 

Fény:                          1 db profil lámpa (ETC 25-50° 750W),

4 db 2KW Fresnel + terelőlemez

6 db 1 KW Pc + terelőlemez

1 db LED MultiPAR (visszük)

filter: 132, 200

Compulite fénypult

 

Hang:                         a kör alakú játéktérhez igazodva

4 db hangfal állványon ( vagy a hely adottságaihoz igazítva)

a kör széléhez stereo vonal helyi keveréshez

 

Utazólétszám:            1 férfi táncos

2 technikus (fény, öltöztető)

1 asszisztens

1 koreográfus

 

Helyi igény:               2 db világosító

1 db hangosító

 

Színpadépítés:                       4 óra

Színpadbontás:                     30 perc

Az előadás időtartama:        35 perc szünet nélkül