Zachár Lóránd

Koreográfus

Lóránd Budapesten született. A Tálentum  Néptánc és Népzenei Akadémia elvégzése után a  Budapest Tánc Együtteshez szerződött, majd a Rockszínházhoz, a Budapest Baletthez, ezt követően táncolt a Vígszínháznál, a Madách Színháznál, Budapest Táncszínháznál, a Pécsi Balettnél, majd szerződést kapott a holland Djazz-ex-hez, később a Danceworks Rotterdam-hoz. Napjainkban is még aktív táncos, de egyre inkább koncentrál a tanításra és a koreografálásra. Európaszerte kérik fel kurzusok tartására, koreográfiák készítésére, melyet az ő egyedi stílusában nagy sikerrel teljesít. Olyan kiváló mesterekkel, koreográfusokkal dolgozott együtt, mint Ladányi Andrea, Egerházi Attila, Bakó Gábor, Berger Gyula, Földi Béla, Frenák Pál, Gajdos József, Herczog István, Juronics Tamás, Krámer György, Matetics Éva, Markó Iván, Somogyi Tibor, Szirmai Béla, Annabelle Lopez Ochoa, Bruno Listopad, Dana Caspersen, Doug Elkins, Glenn van der Hoff, Neel Verdoorn, Phillip Adams, Rafael Bonachella, Raza Hammadi, Sana van der Putt, Sean Curran, Ton Simmons Tom Stuart, Vassilij Sullich, Sean Curran, Randall Scott, Thomas Noone. Széles repertoárjából néhány mestermű: Mikrokozmosz (Debrecen Balett), Tranzit, Lightcach, Spark (Danceworks Rotterdam, Hollandia), Elérhetetlen területek, Lisztománia, Bonyodalmas balkáni lakodalmas, Hullámzó talaj (Pécsi Balett), Sec., Tűzmadár (Budapest Táncszínház / Ballet Jazz Art Párizs, Franciaország), Aida-Verdi (Inversedance – Fodor Zoltán Társulat), Árnyékok és vágyak (Szegedi Kortárs Balett).

Lóránd vendégtanárként tanít moderntáncot (art-jazz stílus) többek között a Magyar Táncművészeti Egyetemen, a Codarts Rotterdamban, a ZHdK Zürichi Művészeti Akadémián, az EADCN Portugál Nemzeti Tánc Konzervatóriumban, a holland Henny Jurriëns Studios-ban Amsterdamban, a milánói Centro Formazione Aida-ban, a torinói NOD Nuova Officina della Danza-ban, illetve a Belgrádi Tánc Intézetben.

Lóránd munkája folyamatosan keresi a mozgások mögött rejlő jelentést, néha világos és egyszerű módon, néha a test komplex extrémitásának elérésével. A kísérletező gondolatok összekapcsolódnak a kortárs tánctechnikákkal, így tréningjei nagyon érdekesek és egyedülállóak. A maximális fizikai adottságokat kihasználva, egyedülálló, sajátos testbeszéden keresztül használja. A tréningek sorén gyakran alkalmazott padlótechnikája a fluiditás megtapasztalására törekszik. Mozgáskombinációit és a partnermunkáit a rendkívül elszigetelt és öntudatos testhasználat jellemzi.