Gál Eszter táncpedagógus, táncművész, alkotó, jelenleg a Színház és Filmművészeti Egyetemen tanít és ötödik éve vezeti az egyetemen folyó mozgásos készség- és képességfejlesztést. Az ArtMan Mozgásterápiás Művészeti Közhasznú Egyesület alapítója, a Tánceánia Együttes tagja és egyik vezetője. Okleveles Skinner Releasing Technique tanár, Gerincjóga oktató és Fasciális Jóga terapeuta. Ellazulás és test-tudati technikákat, tapasztalati anatómiát, improvizációt, kontakt improvizációt és kompozíciót közel 25 éve tanít. 1998 óta külföldi mester kurzusok, Intézmények és Nemzetközi Fesztiválok rendszeres meghívott tanára. Meghívott tanárként hazai együttesek tréning vezetője (Forte Társulat, KET) és 2017 óta az IDW (International Dance Week) tanára. 2004-től a Kontakt Budapest Műhely programjának egyik szervezője, heti rendszeres órák, Kontakt jam-ek és hétvégi kurzusok vezetője.
1993-tól készíti saját darabjait és rendszeresen fellép csoportos és szóló improvizációval itthon és külföldön. Legutóbbi alkotása a Trafóban bemutatott, Tánceánia Együttessel készített Vetületek című darab. Az utóbbi két évben táncművészként Nagy Zoltán Point of No Return és Kelemen Patrik Plateau előadásaiban dolgozott és részt vett a MetaSurge Lab csoportos alkotói kutatásban, amelyet Bakó Tamás és Kelemen Partik vezetett 2020 januárjában.
A 2002 és 2015 között a 14 alkalommal megrendezett Kontakt Budapest Nemzetközi Improvizáció Fesztivál művészeti vezetője, valamint 2000 és 2015-ben a Kontakt Improvizáció Tanárok Európai Konferenciájának – ECITE – egyik vezető szervezője. Számos nemzetközi együttműködésben, projektben vett részt (PORCH / Ponderosa Tanzland – Stolzenhagen, IDOCDE, LEAP, REFLEX Europe). Az IDOCDE (International Documentation of Contemporary Dance Education www.idocde.net ) egyik alapítója és 2013-tól 2019-ig a Projekt vezető koordinátora és kutatója.
2008 és 2014 között az Ismeretlen Kutatása programban (Műhely Alapítvány) művészeti tanácsadó. Nemzetközi tanári találkozók facilitátora (Freiburg Kontakt Fesztivál 2015 és 2017, ECITE 2000, 2003, 2016, Poznan táncművész és előadói program vezető és coach 2017, IDOCDE 2015, 2017) és az Imre Zoltán Programban mentor Sarlós Flóra Eszter, Ujszászi Dorottya és Kelemen Patrik alkotói munkájában.
A 2018-ban indított másfél éves, 200 órás Kontakt Improvizáció Tanárképzés program egyik vezetője és tanára Bakó Tamás és Lipka Péter mellett.
Doktori tanulmányait 2019 szeptemberében kezdte a Színház és Filmművészeti Egyetem Doktori Iskolájában, kutatási témája a kontakt improvizáció és a testtudati munka hatása, szerepe és alkalmazása az előadóművészetben és az előadóművészeti mozgás- és táncképzésben.
Fotó: Ania Jopp