…ahol valóban szabad az önvizsgálat, az önmegismerés, az olyan „különös társadalomban”, ahol az elvárt, kötelező szerep-megfelelés helyett a szabad polgárok simán és természetesen önmagukat adhatják, ott bizony bármi megtörténhet. Még az is, hogy az emberek az állati ösztönviláguk hevítette vad vágyaikat a művészetfogyasztásban élik ki, miközben a napi gyakorlatban egymással békében, nyugalomban élnek.
„Egy kőszínház. Egy tánccsoport. Egy igazgató és egy koreográfus. Körülöttük a hazai színház világa. Profilváltás a színházban. Melyik hordához tartozzunk? Hogyan tartozzunk ugyanabba a hordába, ha mások vagyunk?”
A teljes cikk elolvasható itt.
A virtuóz hegedûmûvész zenéje már pályája eleje óta kíséri Kun Attilát, élete elsõ koreográfiáját is Lajkó Félix zenéjére készítette el 1999 -ben a Trafóban. Azóta a Ballet Baselnél töltött évek alatt 2009-ben szerepelt Johann Inger Empty House címû elõadásában is, melyhez szintén Lajkó szolgált zenei alapanyagként. Elmondása szerint azonban a svájci elõadás alkalmával – a produkció magas szakmai színvonala mellett – hiányérzete volt: éppen az a pici földszagú fûszer nem volt benne, ami Lajkó Félixet más hegedûmûvészekkel összehasonlíthatatlanná teszi.