A Közép-Európa Táncszínház társulata az új évadban új vezetéssel, stábtagokkal, és nem utolsó sorban táncosokkal is bővült, s ennek köszönhetően újult erővel vág bele a munkába. A felfrissített csapat már az ősz első felében kihagyhatatlan programokkal jelentkezik: folytatódik az ITA (Igaz Történet Alapján) nevelési program több helyszínen is, valamint a Millenárison részletet ad elő a KET a nagy sikerű Poly című darabból.

Szögi Csaba igazgató Feledi János táncművész-koreográfust kérte fel a KET művészeti vezetői pozíciójára, aki a Magyar Táncművészeti Főiskola klasszikus balett szakán szerzett diplomát, majd dolgozott a Győri Balettnél és a Budapest Balettnél is. Ezt követően meglapította a Feledi Projectet, amely keretein belül saját elképzeléseit viszi színpadra azóta is.

Jónás Zsuzsa – aki a társulat munkájában képzésvezetőként és koreográfusként is részt vesz – pályafutását a Budapest Táncszínháznál kezdte. Meghatározó szakmai éveit külföldön, Hollandiában, illetve Franciaországban töltötte. Magyarországon előadóművészként és oktatóként is számos együttessel dolgozik együtt, és a KET-tel immáron több éves együttműködést tudhat a magáénak.

 A vezetőség munkáját új stábtagok is erősítik: Sóthy Virág Harangozó-díjas táncművész, s egyben a Magyar Táncművészeti Egyetem adjunktusa, mint produkciós manager egyengeti a csapat útjait. A Pr és Marketing feladatokat Trója Gréta látja el, aki idén diplomázott a Szegedi Tudományegyetem kommunikáció szakán, s tanulmányai során egy-egy szemeszter erejéig Madridban és Valenciában is gyarapította tudását e területen. Mindezek mellett három új táncművész is érkezett a társulathoz Szilvási Anna, Ruzsom Mátyás és Dabóczi Dávid személyében. Anna a Magyar Táncművészeti Egyetemen moderntánc szakon végzett, s egyik mesternőjének, Lőrinc Katalinnak köszönhetően számos hazai és külföldi koreográfussal volt alkalma együtt dolgozni, mindezek mellett részt vett több nemzetközi tánc- és koreográfus fesztiválon is. Ruzsom Mátyás is a Magyar Táncművészeti Egyetemen szerzett diplomát, méghozzá klasszikus balett szakon. Mátyás a táncnak köszönhetően bejárta a világot, Németországtól Szibériáig, ezt követően pedig olyan társulatok tagja volt, mint a Mu Terminál, a Budapest Táncszínház és az Inversedance. Dabóczi Dávid a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen diplomázott koreográfia szakon, majd ezután rögtön az András Lóránt társulathoz szerződött, ahol majdnem két évet töltött el, míg lehetőséget nem kapott a Közép-Európa Táncszínháztól.

Szeptember 13-án Debrecenben már megtekinthették a nézők az ITA nevelési program előadását, ám október 2-án, Tatabányán is előadják táncosaink a darabot, amely a Közép-Európa Táncszínház közös produkciója a Nemzeti Táncszínházzal, a Káva Kulturális Műhellyel és a Bethlen Téri Színházzal.

Az Igaz történet alapján című tánc/színházi nevelési előadás fókuszában, egy a körülmények hatására széthulló család áll (gyerekeit gyakorlatilag egyedül nevelő anya, útkereső kamaszfiú, szkeptikus kamaszlány és távollevő apa). Történetükön keresztül a 12-14 éves résztvevőkkel arról gondolkodunk közösen, hogyan őrizze meg az emberségét (és a gyerekségét) valaki egy széthulló családban.

A hónap utolsó napján, szeptember 30-án pedig a Millenárison lép fel a társulat: Eryk Makohon – a Krakow Dance Theatre alapító igazgatója – Poly c. darabjából adnak elő egy részletet, amely előadás a V4 program keretein belül valósult meg. A darabot azok a változások inspirálták, amelyek a kapcsolataink építése és működtetése során keletkeztek. Emberként individuumok vagyunk, azonban a kapcsolataink révén egy nagyobb hálózat részei is, s relációink meghatározó szereppel bírnak a társadalmi pozíciónk kialakulásában. Az alkotók ezt a pozíciót próbálják vizsgálni egy tágabb kontextusból, s mindeközben a modern szerelmi kapcsolatok formáit kutatják.