Az előadást a japán színház – a népszerű, kizárólag nőkből álló revü – a Takarazuka ihlette. A színház sajátossága és eredetisége, amelyben minden szerepet – férfi és női egyaránt – nők játszanak, kiindulópontjává vált a nemek színháziságának, a kulturális nemek konstrukciójának és a nemek társadalmi sztereotipikus felfogásának vizsgálatához. A Takarazuka színészjelöltjei két évig készülnek egy speciális iskolában, hogy férfi és női szerepeket játsszanak. A Takarazuka Színház úgy tűnik, tökéletesen igazolja Simone de Beauvoir tézisét: „nem nőknek születünk, hanem nővé válunk”.

 

Az előadásban felidézett „tábor” elvesztette eredeti esztétizáló funkcióját, és a társadalmi szerepekről, a nőiességről vagy a férfiasságról folytatott vita visszafejlődésének reprezentációjává vált. Az alapvető jogokért harcolni kényszerülő nők hatalma a 21. század második évtizedének Lengyelországának szomorú szimbólumává vált.

 

A vendégelőadás támogatója a 10. Színházi Olimpia és a Kulturális és Innovációs Minisztérium

 

Alkotók


Táncművészek

  • Agnieszka Bednarz - Tyran
  • Renata Bobel
  • Natalia Dinges
  • Agnieszka Kramarz
  • Paweł Łyskawa
  • Patrycja Marszałek
  • Natalia Myczewska
  • Magda Targosz

Díszlet

  • Eryk Makohon

Jelmez

  • Eryk Makohon

Maszk/Visage

  • Ewa Skiczeń - Citko

Fény

  • Michał Wawrzyniak

Rendező-Koreográfus

  • Eryk Makohon