Az előadást a japán színház – a népszerű, kizárólag nőkből álló revü – a Takarazuka ihlette. A színház sajátossága és eredetisége, amelyben minden szerepet – férfi és női egyaránt – nők játszanak, kiindulópontjává vált a nemek színháziságának, a kulturális nemek konstrukciójának és a nemek társadalmi sztereotipikus felfogásának vizsgálatához. A Takarazuka színészjelöltjei két évig készülnek egy speciális iskolában, hogy férfi és női szerepeket játsszanak. A Takarazuka Színház úgy tűnik, tökéletesen igazolja Simone de Beauvoir tézisét: „nem nőknek születünk, hanem nővé válunk”.
Az előadásban felidézett „tábor” elvesztette eredeti esztétizáló funkcióját, és a társadalmi szerepekről, a nőiességről vagy a férfiasságról folytatott vita visszafejlődésének reprezentációjává vált. Az alapvető jogokért harcolni kényszerülő nők hatalma a 21. század második évtizedének Lengyelországának szomorú szimbólumává vált.
A vendégelőadás támogatója a 10. Színházi Olimpia és a Kulturális és Innovációs Minisztérium
Alkotók
Táncművészek
- Agnieszka Bednarz - Tyran
- Renata Bobel
- Natalia Dinges
- Agnieszka Kramarz
- Paweł Łyskawa
- Patrycja Marszałek
- Natalia Myczewska
- Magda Targosz
Díszlet
- Eryk Makohon
Jelmez
- Eryk Makohon
Maszk/Visage
- Ewa Skiczeń - Citko
Fény
- Michał Wawrzyniak
Rendező-Koreográfus
- Eryk Makohon