Duóforma, közös tánc, együtt, folyamatos kölcsönhatásban való létezés.
A személyiség vizsgálata az individuum nélkül.
Az Én elhagyása és behelyettesítése a Mi fogadalmával.
Folyamatosan változó, dinamikus, építő, romboló helyzetek.
Az értelmezés lehetőségét a közönség kezébe adjuk, hiszen mindannyian különböző személyes történelemmel és referenciákkal rendelkezünk. A darab szerkezete epizód-szerű, elősegítve a megértés személyes élményét, megteremtve az igazi kapcsolatot mű és néző között.

Mészáros Máté először a Szegedi Kortárs Balett szólistája volt, majd külföldön olyan alkotókkal dolgozott együtt, mint Ohad Naharin, Sharon Eyal, Myriam Naisy, Wim Vandekeybus. Hat éven át volt az Ultima Vez társulat tagja, koreográfusként és oktatóként Európában és a tengerentúlon is dolgozott.

Alkotók


Előadók

  • Dabóczi Dávid
  • Hargitai Mariann
  • Horváth Adrienn
  • Mádi László
  • Nyeste Adrienn
  • Szilvási Anna

Zene

  • madla

Díszlet, jelmez

  • Mészáros Máté

Koreográfus asszisztens

  • Mikó Dávid

Koreográfus

  • Mészáros Máté

Mészáros Máté: Ketten – teaser trailer

Mészáros Máté: Ketten – trailer

Kapcsolódó sajtó bejegyzések


Artner Sisso:
(Magyar Narancs)
- 30/11/2019

Dupla bemutatót tartott a Közép-Európa Táncszínház (KET) a CAFe Budapest keretében. Mészáros Máté Ketten és Juhász Péter Sinni című koreográfiáját szerkesztették egy estébe, hogy bemutassák, mire képesek a KET táncosai a vendégkoreográfusok vezényletével.

Ketten
Maul Ágnes:
(Színház.net)
- 14/11/2019

Az előadás motorjai ezek az apró szellemes rezdülések, ötletes kapcsolódások és gyermeki rácsodálkozást kiváltó képek. Ki gondolta volna, hogy ha a hat táncos tizenkét talpa egymáshoz tapadva szinkronban mozdul és hullámzik, az pont olyan, mintha egy fantázialény csontváza lenne! (Ketten) // Míg Mészáros előadásában az egyén, sőt sokszor az emberi vonások is eltűntek, a táncosok gyakran a nézőknek háttal, egymás takarásában vagy fekve, csak bizonyos testrészeiket furcsa perspektívákból láttatva szerepeltek, itt szó szerint reflektorfénybe kerül az ember – az egyén és az egyéniséget kifejezni hivatott tánc. (Sinni)

Ketten
Fuchs Lívia:
(Élet és Irodalom)
- 08/11/2019

„…a Kettenben, hagyományosan táncnak tekinthető mozgás alig akad, viszont az előadók sokféle, de hangsúlyozottan egyszerű mozdulatlehetőségeket és ezek változatos továbbgondolását járják körül.” // A Sinniben „(a)z eleinte tétován álldogáló, szövegelő, dalolászó, majd a térben szétspriccelő, nagyon is eltérő figurák mindegyikének jut néhány percnyi táncos „hírnév” ebben a lazán összefűzött szólósorozatban, így mindannyian megmutathatják, mire is képes egy kis társulat, ha belevetheti magát az alkotómunkába.” 

Ketten
Török Ákos:
(Tánckritika.hu)
- 26/10/2019

Mit kezdünk egymással, ha ismeretlenként egy térbe kerülünk, milyen szabályozók irányítanak, és milyeneket hozunk mi magunk létre?

Ketten