Kicsoda a táncos, ha éppen nem táncol? Mi határozza meg személyiségét, hogyan jeleníthető meg a színpadon a levetkőztetett emberi jellem táncosként, tánc nélkül?
„Minden, ami létezik, egyedül és teljes egészében a hangnak köszönheti létezését. A hang tart mindent össze. A hang az alap, az alak és a forma. Az elején volt a szó, és a szó volt az isten. Azt mondják, hogy így kezdődött a világ, és így öltött alakot a teremtés. Manapság ezt úgy mondanánk bele a tér hatalmas ürességébe: jött egy hang, és az anyag alakot öltött.” (Dr. Peter Guy Manners)
Mészáros Máté a Táncművészeti Főiskola elvégzése után a Szegedi Kortárs Balett tagja lett, majd külföldre ment, ahol olyan világhírű koreográfusokkal dolgozott együtt, mint Ohad Naharin, Wim Vandekeybus, Sharon Eyal, Amanda Miller, Roberto Galvan, Myriam Naisy, Robin Orlin. 6 évig volt a belga fizikai színház, az Ultima Vez társulatának tagja, jelenleg szabadúszó alkotóként és meghívott koreográfusként dolgozik. Idén novemberben készül bemutatni új produkcióját, melynek koprodukciós partnerei a SÍN Kulturális Központ és a Trafó.
Szoktam találkozni bátortalansággal, amikor valaki egyszerűen nem akarja megfogni a szálat. És bár kötnöm kell magam bizonyos pontokon a zenéhez időben, én mégis néha ott ragadok egy-egy nézőnél, hogy ha csak pár másodpercet is, de szánjak időt arra, hogy bátorságot gyakoroljunk. Én, hogy elég őszinte tudjak lenni az ajánlathoz, ő pedig, hogy elfogadja azt.
A Közép-Európa Táncszínház (KET) 2015-ben útjára indított K-Arcok szólósorozata keretében ezúttal Jakab Zsanett és Mádi László társulati tag sajátos portréját rajzolta meg a két vendég-alkotó.
A LILITH az illúziókeltés magasiskolája. Metamorfózislavina, tucatnyi(nál is több) fejezetben. Ladányi Andreától Gergyén át Réti Annáig (és tovább) tart a sor, akik sikerrel játszottak eddig idehaza a szóló műfajban ezeken a húrokon. Most Molnár Csaba is csatlakozott hozzájuk, aki helyzetek, szerepek, szerepjátékok hosszú sorát kínálta föl Jakab Zsanettnek, ő pedig halált megvető bátorsággal fejest ugrott beléjük, és a saját képére és hasonlatosságára formálta azokat. Nem Jakabot, nem az ő arcait látjuk, a darabnak érezhetően nincs személyes vetülete, privát súlya, de olyan arcokat, amelyeknek hitelessége és szuggesztivitása a személyiségben tett (és el nem sprórolt) mélybúvárkodás nélkül nem valósulhatott volna meg.
A Közép-Európa Táncszínház K-Arcok sorozata április 28-án kettős bemutatóval folytatódik. A társulat tagjai közül négyen a tavalyi évadban már megmutatkoztak egy-egy szólóval. Most Jakab Zsanett a Lilith-tel, Mádi László pedig az InSoundOuttal lép a közönség elé a Bethlen Téri Színházban. Utóbbi alkotópárosával: Mádi Lászlóval és a koreográfussal, Mészáros Mátéval beszélgettünk.
Úgy tűnik, a K-Arcok friss előadásának alkotói és előadói sem kerülték meg a személyes szembesülést – ahogy vélhetően az előadás további segítői-közreműködői sem.
Rider megtekintése
Színpad:
12m(?) x 12m(?) (Sz. x M.)
fekete balett szőnyeg
fekete takarások
a nézők a színpadon körben foglalnak helyet, így a játéktér
8 m átmérőjű kell hogy legyen
5 m akasztási magasság,
függesztünk egy mikrofont (visszük kábellel, nem élő)
Fény:
1 db profil lámpa (ETC 25-50° 750W),
4 db 2KW Fresnel + terelőlemez
6 db 1 KW Pc + terelőlemez
1 db LED MultiPAR (visszük)
filter: 132, 200
Compulite fénypult
Hang:
a kör alakú játéktérhez igazodva
4 db hangfal állványon ( vagy a hely adottságaihoz igazítva)