Kun Attila

Művészeti vezető

Születési hely, idõ: Budapest, 1973.07.30.

Iskolák, ösztöndíj:

1993 DIPLOMA a MAGYAR TÁNCMÛVÉSZETI FÕISKOLÁN
1991 ÖSZTÖNDÍJ VAGANOVA INSTITUTE / Szentpétervár /
1992 ÖSZTÖNDÍJ NORTH-CAROLINA SCHOOL OF THE ARTS
1998 ÖSZTÖNDÍJ VICTOR ULLATE DANCE COMPANY / Madrid /

Együttesek:

1993-1994    Budapest Balett
1994-1998    Magyar Nemzeti Balett
1998-2000    Címzetes szólista –Magyar Nemzeti Balett
2000-2003    Rambert Dance Company, UK
2003-2008    ALAPÍTÓ IGAZGATÓ Pr-evolution Dance Company
2006-2008    Címzetes szólista –Magyar Nemzeti Balett
2008-2010    Ballet Basel, CH

Fontosabb szerepek:

Seregi –Prokofjev: Romeo és Júlia – Mercutio
Petipa -Minkus: Don Quihote – Espada
Seregi-Bartók: Fából faragott királyfi
Seregi –Hatsaturyan: Spartacus – Gad
Id. Harangozó –Bartók: Csodálatos Mandarin
M. Naisy –Conte: Mokka
Forshyte: In the middle of somewhat..
Jíri Kylian: Symphony of Psalms
Johann Inger – Lajkó Félix: Empty House
Christopher Bruce: Ghost Dances , Rooster


Munkakapcsolat és nemzetközi repertoár:

J. Kylian, Mats Ek, Christopher Bruce, Merce Cunningham, Richard Werlock, Jorma Elo, Wayne McGregor, Jeremy James, Lindsay Kemp, Raffael Bonachella, Glenn Wilkinson, Johann Inger, Rami Be’er, Ohad Naharin, Mauro Bigonzetti

MANAGEMENT MUNKÁI:

2003-2008  Alapítója és vezetõje a Pr-evolution Dance Copmany-nak
2003    A Rambert Dance Company repertoárjáról a Gaps lapse and relapse koreográfiának magyarországi bemutatója a Pr-evolution Dance Company-val.
2004    Jeremy James My big pants koreográfia magyarországi bemutatója a PR-evolution Dance Companyi-val.
2009   Christopher Bruce: Rooster koreográfiájának bemutatója a Gyõri Balettel.
2010   Elõkészített project Mauro Bigonzetti: Vespro koreográfiájának bemutatója a
Magyar Nemzeti Balettel.

Koreográfusi munkái:

1999
Vendég, A levél  (Magyar Nemzeti Balett Workshop)
Kívül  (INSPIRÁCIÓ 2000)

2003
Közös koreográfia Juronics Tamással (DUETT FESZTIVÁL, Trafó)
IF (Magyar Nemzeti Balett Workshop)
7  (Pr-evolutin Dance Company)
HIDE   ( Lausanne International Ballet Competition)

2004
koreográfia az International Circus Festival 2004 Monte-Carlo versenyére
FETISH (Pr-evolution project II.)
Visible Shape (Szegedi Kortárs Balett)
7  (Pécsi Balett)
IS-MER-M  (Pécsi Balett)
THE ABYSS WITHIN  ( Magyar-litván-lett-lengyel produkció Magyarország Európai Úniós csatlakozásának napjára)

2005
Search For Better (Pr-evolution project III. )
EMBeR  ( Magyar Nemzeti Balett Workshop)
Monteverdo- Káel Csaba: L’Orfeó  ( A Mûvészetek Palotája megnyitó elõadása)

2006
Bartók Béla: Csodálatos Mandarin ( Pr-evolution Dance Company) Tavaszi Fesztivál
I. Stravinsky: Le Sacre du Printemps ( Gyõri Balett. 2010 Januárjában New York-i premier)

2007
Mindegy  ( Pr-evolution Dance Company)
Exit2  ( Magyar Nemzeti Balett)

2008
Long   ( Magyar Nemzeti Balett)

2009
Exit     ( Ballet Basel)

2010
ID     ( PR-evolution Dance Company)

2011
Féktelen  ( Magyar Nemzeti Balett)

2012
Bestia (Badora Dance Company)
ARCYL Fundacion Castilla y Leon (meghívott rezidens koreográfus, balettmester)
Vivaldi: Négy Évszak ( Magyar Táncmûvészeti Fõiskola)
Me voy ( Magyar Táncmûvészeti Fõiskola)
BartóKodály (Badora Társulat)

2013
Horda (Közép-Európa Táncszínház)
A diótörő és az egérkirály (Közép-Európa Táncszínház és az Átrium Film-Színház)

2014
Horda2 (Nemzeti Táncszínház, a Káva Kulturális Műhely és a Közép-Európa Táncszínház)
Peregrinusok (Közép-Európa Táncszínház)
Egerek (Nemzeti Színház)
Tiszta föld (Közép-Európa Táncszínház)

Díjak és kitüntetések:

1993 VÉCSEY ELVIRA DÍJ
1996  AZ ÉVAD LEGJOBB FÉRFITÁNCOSA / NEMZETI BALETT/
2000  BUDAPEST TAVASZI FESZTIVÁL LEGJOBB FÉRFITÁNCOSA DÍJ
2003  ELSÕ DÍJ, LEGJOBB KOREOGRÁFIA, i. INTERNATIONAL BALLET COMPETITION, BRNO
2004  KÜLÖNDÍJ, KORTÁRS TÁNCFESZTIVÁL VESZPRÉM
2005  KÜLÖNDÍJ ÚJ MINÕSÉG MEGTEREMTÉSÉÉRT A HAZAI TÁNCÉLETBEN, BUDAPEST FÕVÁROS KULTURÁLIS BIZOTTSÁGA
2006  LÁBÁN RUDOLF DÍJ
2007  HARANGOZÓ GYULA DÍJ
2013 IMRE ZOLTÁN DÍJ

Sajtó megjelenések


Kutszegi Csaba:
(Tánckritika.hu)
- 02/04/2014

Peregrinusok alapötlete nem történelmietlen, sőt mélyen a múltunkba és nem kevéssé a jelenünkbe markol. A peregrinus olyan vándort, jöttment, gyökértelen kóborlót (is) jelent, aki a távolban szerzett tudását hazahozza hazájába. Nem titok, hogy a három egyfelvonásosból álló est három koreográfusa – szimbolikusan – azonosul peregrinus elődjeivel, hiszen Mészáros Máté, Zachár Lóránd és Kun Attila egyaránt a nagyvilágban sok-sok helyen szerzett tapasztalatot. És egymáshoz hasonlóan vallják önmagukról, hogy alkotóművészként a folyamatos útkeresés fázisában vannak.

Kun Attila
Hóbor Helga:
(Fidelio)
- 22/02/2017

Február 22-én a Zeneakadémia Solti termében mutatja be a Nemzeti Táncszínház és a Közép-Európa Táncszínház a Kodály két műve köré épülő Kodály-dialógokat a Budapest Táncfesztivál keretén belül. Az előadásról az egyik főszereplő, Rohmann Ditta Junior Príma-díjas csellóművész mesélt.

Kun Attila
Turbuly Lilla:
(Tánckritika.hu)
- 27/02/2017

A Pisztrángnak és az általam látott másik előadásnak, a Közép-Európa Táncszínház Kodály-dialógok című koreográfiájának van egy fontos közös pontja: ahogy zene és tánc, pontosabban a zenészek és a táncosok viszonyát kezelik.

Kun Attila
Bálint Orsolya:
(Vasárnapi Hírek)
- 18/02/2017

Mintha egy korai David Lynch-filmet néznénk, többnyire fogalmunk sincs, mi folyik a színpadon, és néha feltűnnek indokolatlan állatok, mégis végig nagy élvezet figyelni a Közép-Európa Táncszínház virtuóz táncművészeit, ahogy híres komolyzenei művekre táncolnak.

Kun Attila
Török Ákos:
(7ora7)
- 18/10/2016

„Félelmetes élmény egy élő szimfonikus zenekarra táncolni.”

Október 26-án kettős koreográfiával indítja az évadot a Közép-Európa Táncszínház: Sztravinszkij és Bartók zenéjére a halál, átalakulás, újjászületés súlyos témáját mutatják meg nekünk. Ezután november 5-én a Budafoki Dohnányi Zenekarral közösen egy kifejezetten könnyed és szórakoztató táncelőadással jelentkeznek. Az embert próbáló kezdésről beszélgettünk Kun Attilával, a kortárstánc társulat művészeti vezetőjével.

Kun Attila