Keresés
Összes megjelenés:
(PS Magazin)
- 27/04/2017

A szabad akarat jó és rossz átjárhatóságát is jelenti – Molnár Csaba Jakab Zsanettel közös új, Lilith című előadásában a női identitás rétegeit hámozza a teljes csupaszságig. Az Európa-szerte ismert és elismert koreográfussal többek között énközpontú művészetről, perspektívákról, húsról és vérről is beszélgettünk.

„Az érintés a kommunikáció legösztönösebb formája” – Molnár Csaba-interjú
Turbuly Lilla:
(Tánckritika)
- 24/04/2017

A Közép-Európa Táncszínház K-Arcok sorozata április 28-án kettős bemutatóval folytatódik. A társulat tagjai közül négyen a tavalyi évadban már megmutatkoztak egy-egy szólóval. Most Jakab Zsanett a Lilith-tel, Mádi László pedig az InSoundOuttal lép a közönség elé a Bethlen Téri Színházban. Utóbbi alkotópárosával: Mádi Lászlóval és a koreográfussal, Mészáros Mátéval beszélgettünk.

Médium 0-24-ben
Hóbor Helga:
(Fidelio)
- 22/02/2017

Február 22-én a Zeneakadémia Solti termében mutatja be a Nemzeti Táncszínház és a Közép-Európa Táncszínház a Kodály két műve köré épülő Kodály-dialógokat a Budapest Táncfesztivál keretén belül. Az előadásról az egyik főszereplő, Rohmann Ditta Junior Príma-díjas csellóművész mesélt.

Kodályról „diskurálnak” a tánc és a zene nyelvén
(Fidelio - Kultúrpercek)
- 22/11/2016

Egy hétig ismét a tánccé a főszerep a Bethlen Téri Színházban, az 5. Sissi Őszi Tánchét alkalmából. A fesztiválon hét táncprodukció mutatkozik be november 19-től egészen 25-ig. A házigazda Közép-Európa Táncszínház a különleges Horda című darabot mutatja be november 24-én.

Horda a Sissi Őszi Tánchéten
(MédiaKlikk)
- 21/11/2016

Szögi Csaba és Kun Attila az M5 Esti Kérdés című műsorában a Sőt7-ről és a Hordáról beszélgetnek.

A videó itt érhető el.

Esti Kérdés – Sőt7, Horda
Szemessy Kinga:
(Tánckritika.hu)
- 17/11/2016

BESZÉLGETÉS KUN ATTILÁVAL – A V4 YOUNG DANCE TALENTSRŐL

“…olyanok vagyunk, mint egy archív futballmeccs játékosai: a virtuóz atléták, a sebesség és a teljes kiszámítottság helyett a régi felvételeken látni hibákat, azaz valami átható emberibb pezsgést.”

Közép-Kelet Európai kortárstánc-nyelv?
(fidelio)
- 17/11/2016

Hét előadásból álló táncfesztivált rendeznek ötödik alkalommal a Bethlen Téri Színházban a hetedik kerületben. A szombaton kezdődő, hétnapos Sissi Őszi Tánchét idén ismét a vidéki – soproni, dunaújvárosi, miskolci, pécsi táncműhelyeket állítja a fókuszba.

Táncfesztivállal ünneplik Sissi születésnapját
Török Ákos:
(7ora7)
- 18/10/2016

„Félelmetes élmény egy élő szimfonikus zenekarra táncolni.”

Október 26-án kettős koreográfiával indítja az évadot a Közép-Európa Táncszínház: Sztravinszkij és Bartók zenéjére a halál, átalakulás, újjászületés súlyos témáját mutatják meg nekünk. Ezután november 5-én a Budafoki Dohnányi Zenekarral közösen egy kifejezetten könnyed és szórakoztató táncelőadással jelentkeznek. Az embert próbáló kezdésről beszélgettünk Kun Attilával, a kortárstánc társulat művészeti vezetőjével.

Megfeszített évadkezdés a Közép-Európa Táncszínháznál
Nemzeti Táncszínház:
(Nemzeti Táncszínház)
- 18/01/2016

“Az előadás egy széthulló családról szól, középpontban egy 12 éves kamaszfiú szereplővel, akit Ivanov Gábor a Közép-Európa Táncszínház táncművésze alakít. Mi volt számodra a fontos az ő karakterében?

Az a családmodell, amelyet az előadás rajzol meg, sajnos egyre elterjedtebb. Egy apát nem csak úgy lehet elveszíteni, hogy meghal, hanem azzal is, hogy folyamatosan hiányzik a gyerekei életéből, mert külföldön dolgozik. Ez súlyos trauma, amely későbbi problémák okozója is lehet egy ember életében.”

A teljes interjú elolvasható itt.

“a Táncé a szó” kérdez
Nagy Balázs:
(Latinfo)
- 11/01/2016

Milyen ihlettől vezérelve született meg a Click? Miért Click a címe?

A Click nekem egy olyan élmény, amikor minden passzol. Az angol nyelvben használják ezt a kifejezést. A darabom témája a párkapcsolat és az egyedüllét. A mai világban kicsit elkényeztetetten azt hisszük, egy click-eléssel megkaphatunk mindent. Pedig van amiért sokkal többet kell küzdenünk, és van amit nem lehet erőltetni, és olyan is akad, amikor az első pillanattól kezdve egyszerűen működik.

A teljes interjú itt olvasható.

Click – CONSLA táncszínházi előadás
rés a présen - sisso:
(Magyar Narancs)
- 13/03/2015

rés a présen: A Fassang László orgonakoncertjére készített koreográfiáddal szerepelsz a Müpa 10. szülinapján. Kinek az ötlete volt ez az „Elzenélt tánc, eltáncolt színház”, és hogyan jött létre?

Kun Attila: Fassang Laci barátommal közösen gondolkodtunk az orgona és a kortárs tánc esetleges kapcsolatának feltérképezésén. A Müpa orgonája egyszerűen lenyűgöző, és e hangzás testközelisége rabul ejtett mint koreográfust. Tudható, hogy átszövi az európai kultúrát az orgona hangzásvilága, hiszen a keresztény kultúrkör velejárója az orgona­zene. Ebben megjeleníteni a kortárs táncot igencsak komoly kihívás. Mint a Közép-Európa Táncszínház művészeti vezetője természetesen a társulat táncművészeinek közreműködésével alkottam meg az előadást. Az alkotói folyamat kezdő gesztusa az volt, amikor Laci bevitt az orgona síptermébe – a táncművészek is bejutottak ugyanide pár héttel később –, ami lenyűgöző élmény volt. Ezután Laci az üres hangversenyteremben – ha jól tudom, 1000 feletti nézőt képes befogadni – eljátszotta nekem Ligeti György Volumináját. Meg kell mondjam, sorsfordító élmény volt. Ettől a pillanattól kezdve nem volt kérdés, hogy a hangzás ereje előtti tisztelettel alkossuk meg az est mozgásanyagát.

Túlzottan eklektikus
Török Ákos:
(7óra7)
- 28/01/2015

A Horda 2 című előadásról beszélgettünk Takács Gáborral, a Káva Kulturális Műhely szakmai vezetőjével, aki a darabban a képzeletbeli Főnix Táncszínház igazgatója.

Az interjú teljes terjedelmében a 7óra7 oldalán olvasható.

Hordák és közösségek
Ménesi Gábor:
(Műút)
- 08/09/2014

Pályám során a néptánc, a folklór gyökereiből táplálkozva sokfelé tapogatóztam, eléggé messzire jutottam, és miközben újabb és újabb célokat tűztem ki magam elé, gondolatban mindig visszatértem a kiindulóponthoz. Elsősorban erről az útról szól a Puszta, és éppen ezért amíg élek, velem együtt mindig változni fog. Jelenleg az foglalkoztat, hogy bizonyos feltöltődés után, újabb néhány év elteltével hogyan tudom újjáalkotni az előadást, vagyis ilyen értelemben mégis van bennem alkotásvágy.

Legfőbb küldetésünk a nyitottság és a kísérletező igény
Vajdai Veronika:
(Ellenfény.hu)
- 15/11/2012

November 16-án kezdõdik a Bethlen Téri Színházban a Sissi Õszi Tánchét (SÕT7) a Közép-Európa Táncszínház új premierjével. A Levitáció koreográfusával, Vlad’ka Malával a próbafolyamatról beszélgettünk.

Itt érzem otthon magam
rés a présen:
(Magyar Narancs)
- 17/05/2012

rés a présen: Táncosként hol kezdted a pályát, és hogy lettél koreográfus?

Virág Melinda: Viszonylag késõn, 21 évesen kezdtem tánccal foglalkozni Angelusz Iván tanítványaként. Nagyon nem mindegy, hogy honnan indul el az ember, milyen szellemiségben nevelkedik…

Egy víz alatti táncfilm
Tóth Ágnes Veronika:
(fidelio.hu)
- 09/03/2010
Jónás Zsuzsa, Virág Melinda és Hámor József, Gergye Krisztián és Szögi Csaba a társalkotói a Közép-Európa Táncszínház márciusi premierjének, a Viharnak. Jónás Zsuzsával a készülõ darabról beszélgettünk, és arról, mik a tapasztalatai táncpedagógusként, koreográfusként és táncosként.
Szenvedélyesen szeretem a szakmámat
Vágó Marianna Rita:
(KultúrPart)
- 22/05/2009

A CARNEVAL címû elõadás az átváltozás témakörét kutatja, középpontjában ismert és ismeretlen oldalaink feltárása áll. Képzeletbeli emberi és állati arcaink találkoznak össze ebben a mozgalmas játékban, amelyet Duda Éva Harangozó-díjas koreográfus a Közép-Európa Táncszínház 20. jubileumi évfordulójára készített a fiatal Társulattal.

Sokarcú CARNEVAL
Kelemen Orsolya:
(Fidelio)
- 15/05/2009

Duda Éva nemrég Bukarestben koreografálta Presgurvic Rómeó és Júliáját, áprilisban a Plain és Az Ismeretlen címû darabjainak felújításán dolgozott. Május végén Carneval címû munkáját láthatjuk a Merlin Színházban. E bemutató a Közép-Európa Táncszínház huszadik jubileumi évadának záróakkordja lesz.

Utak és rezgések
Kelemen Orsolya:
(Fidelio)
- 31/01/2009

A Közép-Európa Táncszínház 2009-ben ünnepli fennállásának huszadik évfordulóját. Ebbõl az alkalomból a táncszínház igazgatójával és mûvészeti vezetõjével, Szögi Csabával beszélgettünk.

Sokszínûség és mûhelymunka
rés a présen:
(Magyar Narancs)

Kun Attila, a Közép-Európa Táncszínház (KET) művészeti vezetője meghívására érkeztem Budapestre azzal a céllal, hogy két hét alatt vezessem be a társulatot a gaga világába – ami fantasztikus volt –, az órák után nélkülem gyakoroltak. Remélem, hasznosnak találták az óráimat, és számos ötletet tudnak meríteni a tanultakból.

„A hallgatás irányába fordul” – Natalia Iwaniec táncos