kortárs káosz
Letisztultság és káosz, ember vs. kultúra – harc a kettős világrendben egy impulzív táncelőadásban, többek között József Attila Szabad ötletek jegyzékének inspirálásával.
Ellentétpárok feszülnek egymásnak a Tiszta földben. Kettős világrend jelenik meg, melyben mindannyian keressük a helyünket. Ez határozza meg Kun Attila és a Közép-Európa Táncszínház új produkciójának mind zenéjét, mind a képi világát. Nem véletlen, hogy József Attila Szabad ötletek jegyzékét választották szövegeik kiindulási alapjául, egyfajta korképül, hiszen a huszadik századot felforgató költő munkájában is jelentős szerepe van az összeegyeztethetetlenségnek. Ezúttal táncosok nyúltak ehhez a rendkívüli anyaghoz, amelyből kiindulva saját gondolataikat és érzéseiket fejezhetik ki – a lehető legplasztikusabb módon.
Alkotók
Színpadkép
- Hrotkó Bálint
- Szemerey Bence (Fényművek)
Előadók
- Hargitai Mariann
- Horváth Adrienn
- Jakab Zsanett
- Palcsó Nóra
- Sebők Cintia (SÍN Kulturális Központ IC-programjának nyertese)
- Frigy Ádám
- Ivanov Gábor
- Kovács Péter
- Mádi László
Kapcsolódó sajtó bejegyzések
Megyeri Léna:
(Ellenfény Online)
Kérdés persze, hogy képes-e ma Magyarországon vitát vagy akár párbeszédet generálni egy táncelőadás? Vagy elég, ha mi, a közönség meghalljuk a kérdéseket és elgondolkodunk a válaszokon?
Káosz és letisztultság ellentétét ígérték az alkotók. A letisztultságot az utolsó, szép és erőteljes jelenet képviseli, amely tulajdonképpen egy tiszta táncos szekvencia. Érthetjük úgy is, hogy ez a jelenet a társulat egyszerű válasza az előadás első felében felvetett számos művészeti és társadalmi problémára.
B.O.:
(Vasárnapi Hírek)
- 07/12/2014
A koreográfus Kun Attila bátor koncepciója túl sok kérdésre nem ad magának választ, bár ezúttal talán maga a kérdésfeltevés a fontosabb, ahogy táncosaival kísérletet tesz a kortárs definíciójára, nem csupán környezetére és alkotóközegére reflektálva, hanem önvizsgálatot is tartva.
rés a présen:
(Magyar Narancs)
Kun Attila, a Közép-Európa Táncszínház (KET) művészeti vezetője meghívására érkeztem Budapestre azzal a céllal, hogy két hét alatt vezessem be a társulatot a gaga világába – ami fantasztikus volt –, az órák után nélkülem gyakoroltak. Remélem, hasznosnak találták az óráimat, és számos ötletet tudnak meríteni a tanultakból.
(HVG)
- 11/11/2014
A sokszor díjazott, méltán elismert koreográfus Kun jegyezte darab,a huszadik században indult, napjainkig kitartó hétköznapi összeférhetetlenségek, a társadalom és az önismeret kérdőjeleinek leképzése, a mozgás plasztikusságán keresztül.
Török Ákos:
(7óra7)
… és pontosan ekkor átszakad a háttér és előtér, rend és káosz, múlt és jelen és ki tudja még, micsodák közötti műanyag fólia: a testfelszínre (nem meztelenre) csupaszított alakok elénk zuhannak. Dühük már nem a táncos tehetetlen haragja, hasztalan keresésük már nem a művész tanácstalansága, és ahogy a feldübörgő basszusra egyszerre rázzák az öklüket – az már a mi közös hordánk. A zenére és koreográfiára kiéheztetett néző most mindent megkap: a kilenc, egyként csavarodott töredezéssel mozgó, egyéni alak a térben elszórva szimultán mozog.
Rider megtekintése
Színpad: 12m x 14m (Sz. x M.),
fekete balett szőnyeg,
fekete, vagy nyitott háttér,
oldalanként 4-4 járás, függönylábak,
Díszlet: 3m3 extrudált parafa, 16 csík víztiszta sztreccsfólia
Fény: 9 db 1KW profil lámpa
16 db 1KW Pc takaró lemezzel (utca világítás, oldalanként 4 x 2)
12 db 2KW Fresnel takaró lemezzel
10 db PAR 64 CP62
16 db PAR 64 CP61
2 db füstgép
2 db köd gép
filterek: 201
fénypult: Compoulite Spark
Hang: 1 db keverőpult (helyi hangosítási rendszer)
2 db URH kézi mikrofon
2 db CD lejátszó (auto pause)
1 db 3.5mm Jack csatlakozási lehetőség a hangpultban külső bejátszóhoz
Helyi igény: 3 db díszítő
3 db világosító
1 db hangosító
1 db öltöztető ügyelet (helytől függően)
Színpadépítés: 7 óra
Színpadbontás: 1 óra
Az előadás időtartama: 60 perc szünet nélkül