Alá-fölé rendelt viszonyok, érzelmi szintkülönbségek, energiák, melyek ellentétes irányokba ható szándékokat generálnak. E két energiasík vertikális kommunikációjának alapja egyfajta rítus lehet. Ebben a rendszerben keressük helyünket. Ha megszûnik ez a rendszer, a kommunikáció valósághelyettesítõvé válik, és megjelenik az emberben a tudattalan. Mindezek az ember saját lététõl való elidegenedését eredményezik, aki a valósággal elvesztett kapcsolata miatt hajlamos elveszni a virtualitásban. Ebben a helyzetben a rítus funkciójától megfosztva, kizárólag horizontálissá tett kommunikációként – a tudattalan inverzeként – a tudás intézménye és a konkrét élet között kísérel meg közvetíteni, hogy feloldja a tudattalan létezésének irracionalitását.
„Az ember elvont lénnyé lett. Nem arra reflektál, ami van, sokkal inkább arra, ami nincs, csak emlékezetében, képzeletében, vágyaiban és hiedelmeiben létezik.” (Lányi András)
Fotó: Trokán Nóra

Alkotók


Előadók a bemutatón

  • Hargitai Mariann
  • Horváth Adrienn
  • Katonka Zoltán
  • Mádi László

Előadók a felújításban

  • Hargitai Mariann
  • Horváth Adrienn
  • Eller Gusztáv
  • Mádi László

Zeneszerző

  • Zombola Péter

Koreográfus

  • Katona Gábor

Kapcsolódó sajtó bejegyzések


Komjáthy Zsuzsanna:
(Ellenfény)
- 16/05/2012

Absztrakt, tiszta, a szavak nyelvére csak erõszakkal lefordítható táncot mutatott be a Közép-Európa Táncszínház évadzáró elõadásában, a Pyramidonban. Expresszív, stilizált koreográfia ez, esszenciális zárása az elmúlt idõszaknak…

 

Pyramidon
Vida Virág:
(Táncélet)
- 08/05/2012

Katona Gábor rejtélyes címet  – Pyramidon – választott meglehetõsen filozófikus alapokra helyezett koncepciójához. Az ajánló soraiból nehéz kiolvasni az alkotó szándékát, azt hogy mûve létrehozása közben mi inspirálta, motiválta; hogyan kíván (egyáltalán kíván-e) dialógusba lépni nézõivel vagy pusztán gondolatainak egyfajta rendszertelen rendszerét szeretné formába önteni a tánc nyelvének segítségével – egy tanúként jelenlévõ közönség elõtt vagy akár anélkül.

Pyramidon
Péter Márta:
(Tánckritika)
- 04/05/2012

Kettõsök is voltak, férfiak, nõk és vegyes variációk – az egy pár cipõn osztozó két nõ duettjétõl kissé tartottam, hiszen eléggé szokásos patron ez, de aztán néhány pas de deux-reminiszcenciától a fekete magas szárú egyszer csak spicc cipõ lett…

Pyramidon

Rider megtekintése

PYRAMIDON
Technikai lap

Színpad:
Min. 11m.széles 12 m. mély játéktér, ebbõl 8m. széles, 10m. mély fehér balett szõnyeg (fehér szõnyeg fekete kerettel).
fekete takarásokkal

Díszlet:
4m. magas, 3m. széles, 0,70m. mély Zarges típusú aluállvány rögzítve hely specifikusan (elõzetes mûszaki bejárást igényel).
40 db kisméretû tégla
4 vödör mosott kavics
4 db kisebb méretû vaspiramis váz
.
Fény:
14 db profil lámpa (ETC 25-50° 750W)
20 db 1 kW Pc + terelõlemez
2 db Par 64,(5 hosszú, 3 rövid)
2 db 2 kW Fresner
7 db statív
6 db kis talp
1 db fejgép
Compulite Spark fénypult
1 db projektor min. 1500 lumen, shutter!

Hang:
2 db CD lejátszó
1 db keverõpult

Utazólétszám:
2 nõi táncos
2 férfi táncos
2 technikus (hang, fény, öltöztetõ)
1 koreográfus
1 asszisztens

Helyi igény:
3 db világosító
1 db hangosító
helytõl függõen:
2 díszítõ
2 zsinóros

Színpadépítés:    8 óra
Színpadbontás:    1 óra
Az elõadás idõtartama: 50 perc