Egy ember – nő – táncos áll a színház falai által meghatározott üres térben. Türelmesen várja, hogy szemtanúi – a nézők – elhelyezkedjenek és elkezdhesse kinyilatkoztatását. Teste és személyisége médiumként szolgál, melyen keresztül, melynek megnyitásával rákapcsolódik egy kollektív információs csatornára.

Képeket, érzeteket, érzéseket, konkrét gondolatokat, véleményeket, problematikákat vetít, közöl a múlt a jelen és a jövő, felhalmozott és megemésztetlenül maradt, káoszt és összezavarodottságot keltő információáradatából. Explicit, egyöntetű véleményt nem alkot, de opciókat és lehetséges megoldásokat mutat fel. A történés sokszínűségének sokasága és a többféle opció  egymás melletti felmutatása a vélemény önmaga. Hasonlóan, mint “Lilith” ősi karaktere, ami vitatott és sokféle interpretációt hordoz magával: női démon, régi sumer istenség, a nagy magasságok szelének istensége, boszorkány. Ő szimbolizálja a tanult, erős asszonyt, illetve az emancipáció jelképe is.

Alkotók


Előadó

  • Jakab Zsanett

Látvány

  • Molnár Csaba

Fény

  • Fogarasi Zoltán

Koreográfus

  • Molnár Csaba

Molnár Csaba: LILITH (Közép-Európa Táncszínház - K-Arcok)

Kapcsolódó sajtó bejegyzések


Horeczky Krisztina:
(Színház.net)
- 16/05/2017

A Közép-Európa Táncszínház (KET) 2015-ben útjára indított K-Arcok szólósorozata keretében ezúttal Jakab Zsanett és Mádi László társulati tag sajátos portréját rajzolta meg a két vendég-alkotó.

LILITH
Králl Csaba:
(ÉS)
- 19/05/2017

A LILITH az illúziókeltés magasiskolája. Metamorfózislavina, tucatnyi(nál is több) fejezetben. Ladányi Andreától Gergyén át Réti Annáig (és tovább) tart a sor, akik sikerrel játszottak eddig idehaza a szóló műfajban ezeken a húrokon. Most Molnár Csaba is csatlakozott hozzájuk, aki helyzetek, szerepek, szerepjátékok hosszú sorát kínálta föl Jakab Zsanettnek, ő pedig halált megvető bátorsággal fejest ugrott beléjük, és a saját képére és hasonlatosságára formálta azokat. Nem Jakabot, nem az ő arcait látjuk, a darabnak érezhetően nincs személyes vetülete, privát súlya, de olyan arcokat, amelyeknek hitelessége és szuggesztivitása a személyiségben tett (és el nem sprórolt) mélybúvárkodás nélkül nem valósulhatott volna meg.

LILITH
(PS Magazin)
- 27/04/2017

A szabad akarat jó és rossz átjárhatóságát is jelenti – Molnár Csaba Jakab Zsanettel közös új, Lilith című előadásában a női identitás rétegeit hámozza a teljes csupaszságig. Az Európa-szerte ismert és elismert koreográfussal többek között énközpontú művészetről, perspektívákról, húsról és vérről is beszélgettünk.

LILITH
Péter Márta:
(Tánckritika)
- 01/05/2017

Úgy tűnik, a K-Arcok friss előadásának alkotói és előadói sem kerülték meg a személyes szembesülést – ahogy vélhetően az előadás további segítői-közreműködői sem.

LILITH

Rider megtekintése

Színpad:                     10m x 10m (Sz. x M.)

fekete balett szőnyeg

fekete takarások

 

Fény:                          7 db profil lámpa (ETC 25-50° 750W),

1 db gobó tartó (lomb gobó)

12 db 1 KW Pc + terelőlemez

2 db rövid PAR64 CP61

2 db kis talp

1 db LED MultiPAR (visszük)

1 db köd gép

filter: 106, 132, 139, 197

Compulite fénypult

 

Hang:                         1 db 3,5 Jack laptophoz

1 db keverőpult

Front, monitor hangfalak

 

Utazólétszám:            1 női táncos

2 technikus (fény, öltöztető)

1 asszisztens

1 koreográfus

 

Helyi igény:               2 db világosító

1 db hangosító

 

Színpadépítés:                       4 óra

Színpadbontás:                     30 perc

Az előadás időtartama:        35 perc szünet nélkül