92 regiszter, 5 manuál, 6804 síp – a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem orgonáján végtelen számú és összetételû hang szólaltatható meg, kombinációs lehetõségeinek nincs határa.
Fassang László kísérletezéshez is ideális hangszernek tekinti a hangversenyterem orgonáját, s a határtalanságot mûfaji értelemben is gondolja. A Müpa orgonakoncertjeitõl már eddig sem volt idegen az irodalom, a fény- és a filmmûvészet, a nép- és a világzene, ezúttal viszont koreográfia kapcsolódik a már önmagában is izgalmas orgonamuzsikához. Johann Sebastian Bach mûhelyében már többnyire olyan tánctételek íródtak, amelyek önmagukért beszélõ, szuverén zenemûvek, és csupán hangvételben, karakterben utalnak egy-egy korabeli táncra. A koncert elsõ részében ezekbõl hallunk gyönyörû válogatást.
Az est második felében olyan zenék szólalnak meg, melyek születésében nem játszott szerepet a tánc, viszont magukban hordozzák a tánc lehetõségét. Ezek a mûvek a Közép-Európa Táncszínház új mûvészeti vezetõje Kun Attila koreográfiáiban kelnek életre.
A 25. jubileumát ünneplõ Közép-Európa Táncszínház ünnepi évadjának ötödik és egyben utolsó koprodukciós bemutatója ez, mely méltán hivatott képviselni egy olyan negyed évszázados múlttal rendelkezõ társulat munkájának gyümölcsét, mely alázatos és nyíltszívû zarándokként aktívan keresi és kutatja a tánc jövõépítõ lehetõségeit. Így kívánja a társulat, Fassang László a zenei határtalanságot versenyre hívó szavát a tánc nyelvén is megerõsíteni.
Alkotók
Előadó
- Jakab Zsanett
- Kovács Péter
- Ivanov Gábor
- Frigy Ádám
- Mádi László
- Horváth Adrienn
- Palcsó Nóra
- Hargitai Mariann
Zene
- Fassang László orgonaművész
Látvány
- Hrotkó Bálint
- Szemerey Bence